Retourbeleid
Retourbeleid
We hanteren een retourbeleid van 30 dagen. Dit betekent dat je na ontvangst van je artikel 30 dagen de tijd hebt om een retour aan te vragen.
Om in aanmerking te komen voor een retour, moet je artikel in dezelfde staat zijn als je het hebt ontvangen: niet gedragen of ongebruikt, met labels en in de originele verpakking. Je hebt ook de bon of het aankoopbewijs nodig.
Om een retour te starten, kun je contact met ons opnemen via help@stilandco.nl.
Als je retour is geaccepteerd, ontvang je van ons de benodigde retourinstructies (en indien van toepassing een retourlabel) met uitleg over hoe en waar je het pakket naartoe kunt sturen. Artikelen die naar ons worden teruggestuurd zonder dat er eerst een retour is aangevraagd, worden niet geaccepteerd.
Voor vragen over retourneren kun je altijd contact met ons opnemen via help@stilandco.nl.
Retourkosten (verzendkosten bij retour)
Indien de retourzending wordt veroorzaakt door de consument (bijvoorbeeld omdat het artikel niet bevalt, de maat niet goed is of je van gedachten bent veranderd), zijn de kosten voor de retourzending voor rekening van de consument. De specifieke verzendkosten zijn afhankelijk van de vervoerder die je zelf kiest voor het retourneren.
Indien de retour het gevolg is van onze fout (bijvoorbeeld als het artikel beschadigd is, defect is of je een verkeerd artikel hebt ontvangen), dan zijn de kosten voor de retourzending voor onze rekening. In dat geval verstrekken wij een passend retourlabel of vergoeden wij de gemaakte retourverzendkosten.
Schade en problemen
Inspecteer je bestelling bij ontvangst en neem onmiddellijk contact met ons op als het artikel defect of beschadigd is of als je het verkeerde artikel hebt ontvangen. Dan kunnen wij het probleem evalueren en het voor je oplossen.
Uitzonderingen / artikelen die niet mogen worden geretourneerd
Bepaalde soorten artikelen mogen niet worden geretourneerd, zoals bederfelijke goederen (zoals voedingsmiddelen, bloemen of planten), aangepaste producten (zoals speciale bestellingen of gepersonaliseerde artikelen) en artikelen voor persoonlijke verzorging (bijvoorbeeld beautyproducten). We accepteren ook geen retouren van gevaarlijke materialen, ontvlambare vloeistoffen of gassen. Neem contact op als je vragen of zorgen hebt over jouw specifieke artikel.
Artikelen in de uitverkoop of cadeaubonnen kunnen helaas niet worden geretourneerd.
Omruilen
De snelste manier om het gewenste artikel te krijgen, is het artikel dat je hebt te retourneren en het nieuwe artikel apart te kopen zodra de retour is geaccepteerd.
Wettelijke bedenktermijn van 14 dagen in de EU
Onverminderd het bovenstaande heb je, als de goederen naar de Europese Unie worden verzonden, het recht om je bestelling binnen 14 dagen te annuleren of te retourneren, om welke reden dan ook en zonder opgave van redenen. Net als hierboven moet je artikel zich in dezelfde staat bevinden als waarin je het hebt ontvangen: niet gedragen of ongebruikt, met labels en in de originele verpakking. Je hebt ook een bon of het aankoopbewijs nodig.
Terugbetaling
Wanneer we je retour hebben ontvangen en geïnspecteerd, krijg je hiervan een melding en laten we je weten of de retour is goedgekeurd. Bij goedkeuring word je automatisch binnen tien werkdagen terugbetaald via de oorspronkelijke betaalmethode. Vergeet niet dat het enige tijd kan duren voordat de bank of creditcardmaatschappij de terugbetaling heeft verwerkt en bijgeschreven.
Neem contact met ons op via help@stilandco.nl als het meer dan 15 werkdagen geleden is dat we je retour hebben goedgekeurd en je nog geen terugbetaling hebt ontvangen.